Oppdateringer i Mobile Worker sommer 2020

Sommeren er i full gang, og utviklingsteamet i Mobile Worker har jobbet med forbedringer i på web-plattformen siden sist oppdatering. Få med deg alt under.

Nye oppdateringer på web:

På ordre er det kommet noen nye felter

  1. «Ordrekategori»
    Disse kategoriene kan man lage under innstillinger, og markere en ordre med en kategori, slik at en kan få en oversikt over ordrer i en spesiell kategori, uavhengig av prosjekt.
  2. «Kundekontakt»
    Her kan man legge inn kontaktperson hentet fra kundekortet (som standard hentes hovedkontakten). Se egen tekst om kontaktpersoner på kundekortet lengre nede i artikkelen.
  3. “Fakturakommentar”
    Fakturakommentar vises i timelister under oppgavevisning og i kolonne “Fakturakommentar”.
  4. Startdato” og “Sluttdato” felter er kommet inn.

Merk: i kolonnene under menyvalg “Prosjekter og ordre”  i datofeltene “Startdato” og “Sluttdato” viser vi dager da den første oppgaven ble lagt til i en ordre (“Startdato”) og når ordren ble lukket (“Sluttdato”). Disse kolonnene er ikke relatert til disse feltene.

Kundekort

På kundekortet er det lagt inn eget felt for mobilnummer.

På fanen «kontakter» kan man legge inn en eller flere kontaktpersoner, og disse vil man kunne sette på ordre som er koblet til kunde.

Den man eventuelt setter som hovedkontakt vil alltid bli foreslått ved opprettelse av ordre, så sant man ikke endrer dette.

Ny visning av ordrer

En har fått en ny visning av ordrer, denne viser alle ordrer, og er ikke gruppert pr prosjekt, slik at man kan gruppere de slik man selv ønsker, som for eksempel på ordre kategori. Denne visningen finner en her.

Dokumenter

Det er lagt til mulighet for at man kan laste ned alle filer i en engangs nedlasting, i stedet for en og en fil. Man vil da få en zip fil som inneholder alle filer og eventuelle undermapper.

Roller

Det er gjort endringer på standard rollene.

Avansert bruker får nå ikke mulighet til å godkjenne egne timer, skal en avansert bruker godkjenne egne timer, må man lage en tilleggsrolle og legge på brukeren som tillater dette. For å få laget denne tilleggsrollen, se denne veiledningen. 

En administrator får godkjenne sine egne og andres timer som standard, og administrator vil også kunne redigere godkjente timer.

Merk: Allerede overført timer til eksternt system eller utlønnet, vil ikke kunne eksporteres på nytt etter redigering, men må redigeres også i eksternt system.

Lønnsoverføringsmodulen

Det er nå lagt inn eksportformat til Visma Lønn.

I oversikten på lønnseksport vil man nå kunne se hvor mange ansatte og transaksjoner lønnskjøringen inneholder.

Det er lagt inn mulighet for å slette en lønnsoverføring, som ikke er ferdigstilt, timer vil da låses opp igjen, og man kan lage en ny, med nytt utvalg om ønskelig.

Modul for fraværsregistrering

Det er laget modul for fraværsregistrering. Man setter da opp ønskede fraværskoder som er i Hult & Lillevik, og kobler da fraværskoden til ønsket timeart i Mobile Worker.

Man vil da få en oversikt hva som er registrert mot de forskjellige fraværskodene, og kan filtrere ut en ønsket periode og mulighet for å eksportere dette og lese det inn i Hult & Lillevik.

Andre eksportformat kan lages etter ønske.

Kontakt oss om du vil ha en gjennomgang
Trenger du hjelp med å gå gjennom noen av de nye funksjonene, er det bare til å ta kontakt med oss på support@mworker.no eller ringe på: 56 59 93 30.

Kom i gang med Mobile Worker