Siste nytt i Ressursplanlegger

Ressursplanlegger har fått ny innpakning og mye ny funksjonalitet

I en tid der tilgang på dyktige ansatte er en knapphet, og tid en mangelvare, er ressursplanlegging av oppdrag og ansatte et veldig godt tiltak. I undersøkelser gjort av Metier (Metierundersøkelsen av 2017), kommer det frem at ressursstyring er det området man har nest mest å hente på i forhold til framdriften av prosjekter, bare gevinstrealisering ligger over.

Vi har etter hvert fått mange nye kunder på Mobile Worker Ressursplanlegger og en del av disse har utfordret oss på funksjonalitet og brukervennlighet. Vi leverer nå en helt ny og oppdatert versjon med mange nyheter som gjør den mer interessant og brukervennlig.

Det som er nytt er:

  • Avdeling, team og kompetanse-filter i kolonne 1 fra venstre. Dette gjør at man kan planlegge på ansatte med rett tilhørighet og kompetanse. Filtrene kan lagres og de kan opprettes i en egen katalog for senere bruk.
  • Det er lett å se hvem som er ansvarlig på prosjektet ved hjelp av et ikon på ansattnavn knyttet til oppdraget
  • I oversikten i kolonne 2 fra venstre, kan man velge ansatte fra Avdeling, Team eller Kompetanse, og sortere. Her er det mye ny funksjonalitet som gjør det lettere å få oversikten i planleggingsarbeidet. Visning er enten med hovedfokus på ansatte / person(er) eller Agenda.
  • Dynamisk skjermbilde med dra og slipp funksjonalitet på kolonner. Det er også dra og slipp i forhold til flytting av oppdrag fra en person til en annen. Under innstillinger kan denne funksjonen deaktiveres.
  • Fullskjerm modus gir bedre oversikt på skjerm.
  • Egen utskrifts-knapp, med utskrift til PDF. Nå er det mulig å få skrevet ut planen for gitt periode i A4 og A3.
  • Menypunkt med valg mellom Ansatt og Agenda. Her kommer det nå mulighet for å se antall timer planlagt pr. oppdrag
  • Her kommer også 2 ukes visning av oppdrag, for enda bedre oversikter

Nye innstillinger:

  • Velg tittel på oppdrag fra ordre eller prosjekt
  • Fylle på flere oppgaver i samme celle
  • Normalarbeidstid (ikke nytt), men angis nå fra innstillinger. Angi tidsrom for normalarbeidsdag innebærer at selv om man planlegger over flere dager, vil det bli tatt hensyn til hvor lenge man skal jobbe hver dag.
  • Fargevalg i oversikten velges

Det som kommer ut over sommer og høsten er:

  • Planlegging fram i tid – repeterende oppdrag. Passer for serviceyrker som renhold, FDV, mfl.
  • Tildeling for flere ansatte samtidig, sparer tid ved planleggingen
  • Varsel om nytt oppdrag til ansatte i dashbordet i appen, i dag er oppdraget synlig på kalender
  • Planlegg også med ressurser som verktøy og utstyr

Kontakt oss om du vil ha en gjennomgang
Trenger du hjelp med å gå gjennom noen av de nye funksjonene, er det bare til å ta kontakt med oss på support@mworker.no eller ringe på: 56 59 93 30.

Kom i gang med Mobile Worker